Mensen komen naar Instagram om interessante bedrijven te ontdekken en ermee te communiceren.
Misschien wil je zorgen dat meer mensen interactie hebben met je berichten op Instagram. Wanneer je je berichten en verhalen promoot, kun je klanten aansporen om je rechtstreeks een chatbericht te sturen, of je profiel te bezoeken om te zien welke services je aanbiedt.
Bekijk de promotiegids van Instagram voor meer informatie en tips om aan de slag te gaan.
In 5 eenvoudige stappen bereik je meer mensen met Instagram
Mensen komen naar Instagram om interessante bedrijven te ontdekken en ermee te communiceren.
Misschien wil je zorgen dat meer mensen interactie hebben met je berichten op Instagram. Wanneer je je berichten en verhalen promoot, kun je klanten aansporen om je rechtstreeks een chatbericht te sturen, of je profiel te bezoeken om te zien welke services je aanbiedt.
Bekijk de promotiegids van Instagram voor meer informatie en tips om aan de slag te gaan.
Stap 1
Kies welk bericht je wilt promoten
Gebruik voor je promotie foto’s en video’s die je doelgroep zullen aanspreken en aansluiten op de doelstellingen die je wilt bereiken. Over het algemeen kun je het best eenvoudige foto’s of video’s gebruiken die lijken op een natuurlijk bericht in het overzicht om de aandacht van je doelgroep te trekken.
Stap 2
Kies je zakelijke doelstelling
Zorg dat je profiel meer bezoeken krijgt
Selecteer deze doelstelling om je producten, services of portfolio onder de aandacht te brengen door mensen rechtstreeks naar je profiel te leiden.
Zorg dat je website meer bezoeken krijgt
Gebruik de doelstelling Websitebezoeken als je wilt dat mensen je online winkel bekijken, meer informatie over een evenement lezen of zich aanmelden voor een speciale aanbieding of een mailinglijst.
Stap 3
Selecteer een doelgroep
Automatische doelgroep
Met een automatische doelgroep kun je mensen targeten die vergelijkbaar zijn met je volgers: mensen met vergelijkbare interesses en demografische gegevens in vergelijkbare locaties. Automatische doelgroepen werken het best als je veel volgers hebt en als je bedrijf niet op één specifieke locatie actief is.
Handmatige doelgroep
Probeer je eigen doelgroep te maken door te selecteren welke locaties, geslachten, leeftijden en interesses je wilt targeten. Als je bijvoorbeeld een kinderkledingwinkel hebt, kun je volwassenen targeten die zich binnen vijf kilometer van je locatie bevinden en geïnteresseerd zijn in opvoeden, kinderkleding, shoppen en meer.
Geef een reactie