Social Media Advertenties? Bereik en trigger de doelgroep die jij voor ogen hebt!
Heb je zelf al eens geprobeerd om een Facebook advertentie te maken en was je er niet zo tevreden over? Of weet je niet zeker waar je jouw budget voor social media advertenties moet inzetten? Daar kan ik je mee helpen. Van het opzetten van Facebook Ads Manager en de algemene advertentiestrategie tot het instellen van promoties op de afzonderlijke kanalen en het coördineren van plaatsingen van influencers, ik zorg ervoor dat jouw advertenties, jouw budget maximaliseren.
Bijna 4 op de 5 Nederlanders ‘zitten’ op sociale media. Logisch dat je als bedrijf dan ook actief bent op Facebook, YouTube of Instagram. Blijven de resultaten van je content inspanningen op de verschillende social media-kanalen toch onder de verwachtingen? Met social media advertenties kun je ze een flinke boost geven.
Hoe? Lees even mee!
Je steekt dus aardig wat tijd en energie in het posten, snappen en tweeten van je eigen content. Een honderdtal views en een handvol duimpjes vind je dan niet echt om over naar huis te schrijven, laat staan om trots te zijn op je Social Media Rapportages. Toch zijn die cijfers vaak de realiteit. De competitie is hard, het algoritme ongenadig. Naast het organisch bereik van je acties is adverteren via social media-kanalen dan een ideaal hulpmiddel om je doelgroep frequenter én effectiever te bereiken.
Hallo doelgroep!
Je weet inmiddels dat sociale media een erg groot bereik hebben. Maar de platformen weten ook heel veel over hun eigen gebruikers, onder meer via hun profiel, posts en likes. Leeftijd en sociale status, waar ze wonen en werken, waarmee en met wie ze hun vrije tijd doorbrengen, wat ze leuk vinden, … Met al die gegevens wordt het via social media advertenties erg interessant om gericht te targeten en retargeten. Door de diverse segmentatie-methoden kun je rechtstreeks de doelgroepen bereiken waar jij je op focust. Zo betaal je alleen om advertenties te tonen aan een door jou afgebakend publiek. Weinig waste, dus.
Goedkoper dan adverteren via Google
Natuurlijk kost het geld, maar toch is adverteren via social media één van de goedkoopste manieren om gericht te adverteren. Door de diverse targeting-opties kun je al met een beperkt budget een social ad campagne voeren. Een bijkomend voordeel is dat interessante content zich razendsnel kan verspreiden. Waar je eerst voor betaalde om het aan je publiek te tonen, kan het even later spontaan en massaal gedeeld of doorgestuurd worden. En dat kan je dan een mooi extra organisch bereik opleveren. Ook leuk! Toch?
Wil jij jouw doelgroep bereiken en triggeren met een advertentie?
Vakanties, weekenden, nachten… Ik zorg ervoor dat wanneer jouw potentiële klanten sociaal zijn, ik dat ook ben! Laat mij hard voor je werken! Jouw succes is tenslotte mijn succes! Ik ben ervan overtuigd dat ik de betrokkenheid, likability en fanbase van elk merk zal vergroten. Ik richt mij op het bieden van jouw best mogelijke social media-campagne en ongeëvenaarde klantenservice.