Influencer Marketing: Jouw merk bij een betrokken publiek in elke uithoek van de wereld!
Influencers zijn van alle tijden. Denk maar eens aan vroeger: het schoolplein. Sommige klasgenootjes hadden het nu eenmaal net iets meer voor het zeggen dan andere. Wanneer zij rode sneakers droegen, kocht iedereen rode sneakers. In de volwassen wereld speelt die beïnvloeding een even grote rol. Er bestaat dan ook geen twijfel over dat influencer marketing wérkt. Als je het goed aanpakt, tenminste.
Hoe werkt Influencer Marketing?
Een social influencer post een video, foto, blog of tweet waarin een bepaald product of dienst naar voren komt. Meestal niet op een opvallende manier, maar op zo’n manier dat je écht denkt dat hij/zij zelf onder de indruk is van dit product. Er moet wel bij staan dat de foto of video gesponsord is, maar dit kan ook heel onopvallend met #spon onderaan de post. Met één mooie originele foto of een product placement van 10 seconden in een vlog van 5 minuten kun je al profiteren van de bekendheid van een vlogger. Op deze manier kunnen conversies behoorlijk toenemen en minstens zo belangrijk: het vertrouwen in je merk wordt groter. Mensen zien dat de influencers blij zijn met de producten of diensten en willen het ook. Zo bleek uit onderzoek van Influencer MarketingHub dat 20% van de vrouwen overweegt om dezelfde producten te kopen die influencers dragen of hebben en dat 68% van de social media gebruikers gelooft wat influencers online zeggen.
Is Influencer Marketing voor ieder bedrijf geschikt?
In principe is Influencer Marketing voor alle bedrijven geschikt, áls je maar een passende influencer vindt! Op het juiste kanaal. Bedenk goed wie jouw doelgroep is en waar ze zich bevinden. Iedereen is anno 2019 wel lid van één sociaal medium. Maar 50 plussers vind je bijvoorbeeld niet zo snel op Snapchat, tieners wel. Daarentegen leent Facebook zich beter voor ouderen en vind je op Instagram gebruikers met diverse leeftijden.
Wil jij jouw merk bij een betrokken publiek in elke uithoek van de wereld?
Vakanties, weekenden, nachten… Ik zorg ervoor dat wanneer jouw potentiële klanten sociaal zijn, ik dat ook ben! Laat mij hard voor je werken! Jouw succes is tenslotte mijn succes! Ik ben ervan overtuigd dat ik de betrokkenheid, likability en fanbase van elk merk zal vergroten. Ik richt mij op het bieden van jouw best mogelijke social media-campagne en ongeëvenaarde klantenservice.